صنایع شیشه و آینه کاری لیا صنعت ایرانیان

روش های کندن برچسب از روی شیشه

28 اردیبهشت ، 1402
گروه لیا صنعت ایرانیان

روش کندن برچسب از روی شیشه همیشه یکی از دغدغه های افراد مختلف به خصوص خانم ها در زمان تمیز کردن منزل بوده است. معمولا برچسب ها چه از نوع کاغذی و چه از نوع پلاستیکی پس از اینکه از روی شیشه جدا می‌شوند جایی از خود باقی می‌گذارند که به راحتی تمیز نمی‌شود. هر چند جدا کردن برخی از برچسب ها به خودی خود از شیشه کاری سخت محسوب می‌شود. برای برطرف کردن این دغدغه و سوال مهم در ذهن شما تصمیم گرفتیم در این مطلب از سایت لیا صنعت ایرانیان روش کندن برچسب از روی شیشه را آموزش دهیم. همراهمان باشید.

پاک کردن برچسب از روی شیشه 

شاید از خود می‌پرسید این دیگر چه سوالی است! اما برای روشن تر شدن موضوع قصد داریم موقعیت هایی که ممکن است به این کار احتیاج پیدا کنید را توضیح دهیم. ممکن است برخی مواقع نیاز به استفاده از شیشه های مواد غذایی را داشته باشید. برای مثال می‌توان به شیشه های مربا اشاره کرد. یا ممکن است برچسبی بر روی شیشه ماشین خود چسبانده‌اید و حالا پس از سال ها به دنبال روش کندن برچسب از روی شیشه ماشین هستید. برچسب هایی که شاید بر روی شیشه مغازه، اجاق گاز، پنجره، درب شیشه ای، شیشه رومیزی، آینه و... چسبانده‌اید نیز ممکن است روزی نیاز به جداسازی پیدا کنند.

کندن برچسب از روی شیشه

کندن برچسب از روی شیشه

روش های کندن برچسب از روی شیشه

برای جدا کردن برچسب و پاک کردن باقی مانده اثر آن از روی شیشه ها و آینه ها راه های مختلفی وجود دارد. انجام این کار اصلا سخت نیست و تنها به کمی حوصله نیاز دارد. تلاش کرده ایم روش هایی را به شما معرفی کنیم که با کمترین امکانات موجود در خانه قابل انجام باشند. اگرچه باید توجه داشته باشید که روش های حرفه ای تری نیز برای انجام این کار وجود دارد.

استفاده از کره برای پاک کردن برچسب از روی شیشه

یکی از ساده ترین روش ها برای انجام این کار استفاده از برخی محصولات خوراکی چرب نظیر روغن و یا کره است. به این منظور توصیه می‌شود از روغن یا کره استفاده کنید. برای شروع سعی کنید مقدار خیلی کمی کره یا روغن را بر روی برچسب یا باقی مانده آن بکشید. چند دقیقه صبر کرده و سپس آن را با آب داغ و اسکاچ پاک کنید. هر چه کره یا روغن بیشتر بر روی برچسب و شیشه بماند احتمالا بهتر جدا می‌شود.

پاک کردن برچسب از روی شیشه با سشوار

یکی دیگر از روش های امتحان پس داده برای کندن چسب شیشه استفاده از گرما است. بهترین راه استفاده از گرما به شکل موضعی نیز بهره بردن از سشوار است. برای انجام این کار سشوار را بر روی حالت بیشترین دما قرار داده و به مدت چند دقیقه آن را مستقیما بر روی برچسب بگیرید. گرما باعث ذوب شدن چسب می‌شود و شما به راحتی می‌توانید با یک دستمال آن را از شیشه جدا کنید.

نحوه پاک کردن چسب از روی شیشه با سس مایونر

استفاده از سس مایونر شاید روشی عجیب و غریب باشد اما تعجب نکنید واقعیت این است که سس مایونر هم همان کار چربی و روغن را انجام می‌دهد اما چون به عنوان یک ماده غذایی در دسترس شناخته می‌شود به عنوان روشی جدا نیز معرفی می‌شود. برای این کار نیز کمی سس را روی چسب بمالید و پس از 20 تا 30 دقیقه آن را با کاردک تمیز کنید.

پاک کردن برچسب روی شیشه با لاک پاک کن

بعضی از افراد استفاده از لاک پاک کن را ترجیح می‌دهند. برای انجام آن نیز ابتدا سطح برچسب را مرطوب کنید. بهتر است این کار را با آب داغ انجام دهید. حالا کمی لاک پاک کن یا استون روی چسب بریزید و پس از چند دقیقه آن را پاک کنید. معمولا برای جواب گرفتن باید چند بار این کار را انجام دهید.

استفاده از الکل برای پاک کردن لیبل از روی شیشه

یکی دیگر از ترفندهای کندن برچسب از روی شیشه استفاده از الکل است. الکل از گذشته تا به حال برای تمیز کردن بسیاری از سطوح استفاده می‌شده است. برای شروع کمی پنبه را به الکل آغشته کنید و بر روی لیبل یا باقی مانده آن بکشید. این کار را برای چند دقیقه ادامه دهید و در صورت نیاز از مقدار بیشتری الکل استفاده کنید. پس از ماساژ الکل سطح را با پارچه تمیزی پاک کنید.

کندن برچسب از روی شیشه

روش جدا کردن برچسب از روی شیشه

روش کندن برچسب از روی شیشه اجاق گاز با یخ

برخی از چسب ها با حرارت کنده می‌شوند و برخی دیگر نیز نیاز به انجماد دارند. در این روش با استفاده از یخ باعث منجمد و سفت شدن چسب و برچسب می‌شوید. سپس با استفاده از یک کاردک یا تیغ می‌توانید آن را بخراشید و چسب یا برچسب را جدا کنید.

استفاده از سرکه سفید برای کندن برچسب روی شیشه مغازه

یکی دیگر از موادی که با خاصیت اسیدی خود می‌تواند لیبل یا باقی مانده آن را از روی شیشه پاک کند سرکه می‌باشد. کمی سرکه را به پارچه ای تمیز آغشته کنید و بر روی برچسب بکشید. اگر می‌توانید کمی از سرکه را مستقیما بر روی آن اسپری کنید. طبق معمول باید چند دقیقه ای به آن زمان دهید تا به خوبی در چسب نفوذ کند.

دیگر روش های کندن برچسب از روی شیشه سکوریت

روش های دیگری نیز برای از بین بردن چسب شیشه وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • استفاده مستقیم از مایع شیشه پاک کن
  • استفاده از حلال های چسب موجود در بازار
  • استفاده از آب به همراه صابون، مایع ظرفشویی یا دستشویی
  • استفاده از اسپری های روان کننده یا وازلین
  • استفاده از جوش شیرین و...

بهترین روش کندن برچسب از روی شیشه کدام است؟

این مطلب در پاسخ به دغدغه ای بود که ممکن است برای بسیاری از افراد رخ دهد. روش هایی که برای کندن برچسب از روی شیشه نام بردیم، از ترفندهایی است که احتمالا به آن نیاز پیدا خواهید کرد. شما از کدام یک از این روش ها برای پاک کردن برچسب از روی شیشه ماشین خود ااستفاده کرده اید؟ له نظرتان کدام روش برای کندن برچسب از روی شیشه اجاق گاز مناسب تر است؟ تجربه خود را با ما و خوانندگان وبلاگ لیاصنعت در میان بگذارید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LfUqiMbAAAAALrl4evPK2OZmc91J9U3OPD7P4TE